den bortglömda dottern.


Jag tar ett andetag från den stmutsiga luften
jag känner mig sviken, som döden.
man försöker hitta sig själv
göra saker som inte gud vill
för att innerst inne vet jag att jag har ett hem att komma till
mamma minns du? när vi var småbarn, va?
du bruka klappa mig på huvudet tills jag somna
du va den som sa vad som va rätt å fel
& du va den som tog smällen när farsan inte kom hem nån mer
gud hör mina rop, jag tror på han
för han lyssnar på mig när jag behöver en hjälpande hand
morsan blev misshandlad, farsan in på anstalten
jag ville bara somna men blev alltid väckt igen
mardröm efter mardröm, sängen helt blöt
och du va aldrig där och höll om mig när jag frös
minns första gången du höjde din hand mot mamma
från den dagen va du inte längre min pappa
en familj byggs upp med hjälp av en mor & far
men du vände bara ryggen av
nu är ingenting kvar
du bryr dig inte så varför ska jag bry mig?
för jag ville höra en gång, att du älska mig
du har aldrig torkat mina tårar när jag gråtit
& fast du spotta på mitt hjärta har jag förlåtit
minns du mig? hälsningar, den Bortglömda dottern
Chans efter chans, du ville testa en gång till men
ditt barn gråter, är de det du kallar familj?
Jag ville glömma, drogade för att dö,
men jag vågade inte ta mitt liv,
jag kände mig för hjälplös
Jag vill bara se din gravsten framför mig,
så jag kan spotta på den, som du fuckade mig
öga mot öga ska jag säga hur mycke jag hatar dig
för de du gjorde mot mig mamma, när jag var så svag
du bara drog utan att säga hejdå till ditt barn
jag ville bara bort, började med tyngre grejer
& jag rev sönder den enda bilden jag har på dig på väggen
du finns inte längre, även om du ringer mig
ska du veta, att du är fucking död för mig
Älska, du har fördärvat de ordet
litar inte på nån, för de hugger mig precis som du gjorde.

jessicacarlsson lite bättre än dom andra, !

Kommentera här(L)

ditt fina namn♥
komma ihåg dej ?

din epostadress (syns bara för mig) :)

bloggnamn?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0